). Pour trouver du pétrole il faut aller auauxl'enJe ne sais pas Emirats Arabes Unis Which of these little words, i.e. If you say en Avignon or en Arles, it won’t be considered wrong, but be aware it sounds both old and odd today. à, au, aux prép préposition: met en relation un nom et un autre élément. Masculine countries use 'au' Feminine countries use "en" Plural countries use "aux" Je vais au Mexique, en France et aux Etats-Unis. Pour cela, il faut examiner le genre et le nombre du pays. Si le pays est au pluriel (il est précédé de 'les') on utilise 'AUX'exemple : les Etats-Unis --> je vais AUX Etats-Unis2. Which of these little words, i.e. Use a when talking about being in cities and islands. Fin de l'exercice de français "En - au - aux - à devant les noms de pays"Un exercice de français gratuit pour apprendre le français ou se perfectionner. (Cannes is well-known for its festival. Go to The Language Nook, the blog in and about English and French. 1. All cities use just "à" Je vais à Paris en France. Now you can use the correct preposition in front of a country or a city. Prépositions et noms de pays EN ou AU Lorsque l'on va dans tel ou tel pays, on peut utiliser selon les cas : 'en', 'au', 'aux'.. Lorsque le nom de pays est :-> féminin, on utilise 'EN'.. ex. Pour fuir la famine de nombreux Irlandais sont partis enauà l'auxJe ne sais pas Australie Learn. The Nice French …, I have started offering a new service for professionals throughout the world who need to maintain their level of French: Online French Conversation …, Your email address will not be published. Aide de grammaire pour apprendre le français (FLE) avec TV5MONDE. In any case, it is much easier to remember to use à with city names, isn’t it? All Exceptions : Un certain nombre de noms de pays vont nécessiter l'emploi de la préposition 'à' : - certaines îles : Madagascar, Cuba, Chypre... - les principautés-villes : Monaco, Hong-Kong, Singapour... - Djibouti. To learn the gender of a country, look up the French name on our master list of all countries in the world. You are having a conversation in French and you want to say that you visited a country, live in a city, will be traveling to a town. Notify me of followup comments via e-mail. aux Pays Bas). So you say "à Hawaii". In French, the name of a country is indeed preceded by an article. When you need to use “ à ” + country, you’ll need to use “ au ” if the country’s name is singular masculine and begins with a consonant sound, “ en ” when it is singular feminine or singular masculine and begin with a vowel sound, and “aux” when it is plural. earn or review the gender of countries in French here, Showing interest in a conversation: short questions. Hawaii, being a state is not a country and takes "à" as do cities (à Paris, à Berlin). This practice links to the following French grammar, quiz + video clip: French Prepositions for location + transport Online Quiz. Si vous voulez voir la tour de Pise vous devez aller enà l'auxauJe ne sais pas Italie Le Danemark, l’Afghanistan, la Belgique, les États-Unis Created by. If you are not sure, you can learn or review the gender of countries in French here. Je suis au restaurant ("au" is the contraction of "à le") French Language – Prepositions + Countries/Cities Posted by Transparent Language on Jan 26, 2009 in Grammar Je viens des États-Unis, j’habite en Espagne, mais je vais en France. Now, it’s time to practice a little. Basically, your choices are à (at), en (in), au/aux … A worksheet to help students distinguish feminine from masculine, or plural countries. 3. Revise and improve your French with detailed content, examples, audio, personalised practice tests … -> pluriel, on utilise 'AUX'. / J'habite au Canada. Now you can use the correct. I know that every time we learn something new, we tend to overdo it! DIDIUS. Centre de langues et organisatrice de nombreux évènements culturels , elle participe activement au rayonnement de la culture et de l’art de vivre à la française aux Etats-Unis. 0 0. : Je vais EN Irak. Goodbye 2020, welcome to 2021! Use de, du or des when you want to indicate the origin, i.e. Plural countries use "aux" Je vais au Mexique, en France et aux Etats-Unis. Use en when talking about countries, except masculine countries that end with an e. Use au when talking about masculine countries ending in an e. Use aux when talking about plural countries. Don't subscribe Masculine. Gravity. "en la boîte" to mean "in the box". : Je vais AU Portugal.-> masculin et commence par une voyelle, on utilise 'EN'.. ex. In French, why do we use "au" and "aux" before country names? You are having a conversation in French and you want to say that you visited a country, live in a city, will be traveling to a town. Je voyagerai à Hawaii. Pour cela, il faut examiner le genre et le nombre du pays. 2. I think most of us are not sad to say goodbye to 2020. You can also subscribe without commenting. Le site du ministère de l'Europe et des Affaires étrangères : actualités de la politique étrangère de la France, conseils aux voyageurs, expatriation, adoption internationale, archives diplomatiques. For countries and cities, it's a bit different. Test. De très nombreux exemples de phrases traduites contenant "au countries" – Dictionnaire français-anglais et moteur de recherche de traductions françaises. Nous avons choisi d'aller auauxàJe ne sais pas Bahamas Most countries take "en" if they are feminine, "au" if they are masculine and "aux" if they are plural (eg. 10. where from: Careful again! How about learning more French while visiting Nice and the Côte d’Azur? Comment employer « au » ou « en » devant les noms de pays en français ? > Double-cliquez sur n'importe quel terme pour obtenir une explication...En - au - aux - à devant les noms de paysEn anglais on écrit 'to go TO + country' Il n'existe qu'un seul mot (TO) alors qu'en français nous en utilisons trois : 'EN - AU - AUX' Lequel choisir ?Pour cela, il faut examiner le genre et le nombre du pays.1. You'll notice that nearly all countries that end in e are feminine, and the rest are masculine. prepositions,  will you add in front of the name of the city or the country you are talking about: La France, le Pakistan, les États-Unis, le Texas, la Provence, J’ai déjà visité Bordeaux. Dans tous les autres cas (notamment les pays féminins précédés par 'la' et ceux précédés par 'l'') on utilise 'EN' exemple : la France --> Je vais EN France(Un nom de pays commençant par une voyelle (comme 'a, e, o, u') est presque toujours féminin)exemple : L'Angleterre --> Je vais EN AngleterreIl existe de rares exceptions (Exemple : je vais à Cuba - à Madagascar) Débutants Tweeter PartagerExercice de français "En - au - aux - à devant les noms de pays" créé par anonyme avec le générateur de tests - créez votre propre test !Voir les statistiques de réussite de ce test de français Merci de vous connecter au club pour sauvegarder votre résultat.1. ex. 1. Au, à, à l’, aux + à and en gap-fill exercise to learn French prepositions for location + transport. Dans tous les autres cas (notamment les pays féminins précédés par 'la' et ceux précédés par 'l'') on utilise 'EN', exemple : la France --> Je vais EN France, (Un nom de pays commençant par une voyelle (comme 'a, e, o, u') est presque toujours féminin), exemple : L'Angleterre --> Je vais EN Angleterre, Il existe de rares exceptions (Exemple : je vais à Cuba - à Madagascar), Prépositions- tableau-Savoir les utiliser. There are just a few exceptions: 4. Study 5 Countries (à/en/au/aux) flashcards from Isabella M. on StudyBlue. Students then can work in small groups to try to create the sentences given in English. You are having a conversation in French and you want to say that you visited a country, live in a city, will be traveling to a town. Congratulations! Nous irons enauauxJe ne sais pas Brésil pour assister au carnaval de Rio If you just talk directly about a city, just give its name: If the name of the country is a subject or a direct object, use only the country’s article: OK, so now, you are wondering, how can you know which countries are feminine and which are masculine? To say 'to the' or 'at the' in French, use: à + the correct article le/la/l’/les. 17 mars 2014 - Browse over 10 educational resources created by ESL Teach Well in the official Teachers Pay Teachers store. How to say 'to the' and 'at the' using au, à la, à l' and aux. Lv 4. Tex's French Grammar is the integral grammar component of Français Interactif, an online French course from the University of Texas at Austin. This site uses Akismet to reduce spam. prepositions, will you add in front of the name of the city or the country you are talking about: à, en, au, or aux ? PLAY. Many translated example sentences containing "country" – French-English dictionary and search engine for French translations. All cities use just "à" Je vais à Paris en France. Let's... What are you doing this summer? Hawaii, being a state is not a country and takes "à" as do cities (à Paris, à Berlin). Oct 9, 2016 - a worksheet to revise à, en, dans, chez, au & aux in French. ), OK, so now, you are wondering, how can you know which countries are feminine and which are masculine? Since this is quite a long article, I’ll start with a short recap of the French prepositions of place rules.Here are the general rules to say your are in a place, or going to a place in French. Your choice will depend on the gender of the country or state. document.write('
'); Dans ce cas, on utilise : au ( + singulier ) / aux ( + pluriel ). Au, à la, à l' and aux are all ways of saying 'to the' or 'at the'. Replies to my comments Je suis en Angleterre. Si le pays est au pluriel (il est précédé de 'les') on utilise 'AUX' There you are! We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. Il faut un passeport pour pouvoir se rendre enauxà laauJe ne sais pas Russie le Japon, le Danemark, le Canada, le Maroc,  : Careful! Le Danemark, l’Afghanistan, la Belgique, les États-Unis In the French language one of the hardest areas for students speakers to master is the prepositions for places including cities, countries and states. Prepositions – using au, à la, à l' and aux How to say 'to the' and 'at the' using au, à la, à l' and aux. Français Langue Etrangère / Langue Seconde, Reproductions et traductions interdites sur tout support (voir conditions), Contenu des sites déposé chaque semaine chez un huissier de justice. En/au/aux/à/dans/sur. Si le pays est masculin singulier (il est précédé de 'le') et qu'il commence par une consonne on utilise 'AU', exemple : le Maroc --> Je vais AU Maroc / Le Portugal --> Je vais AU Portugal, 3. This practice links to the following French … Learn how to use the prepositions au, à la, à l' and aux with BBC Bitesize GCSE French. eg. 9. Write. Countries (à/en/au/aux) - French with Charbonnier at SWAKELEYS SCHOOL FOR GIRLS - StudyBlue Flashcards We say “ la France, le Portugal, l’Allemagne, les Pays-Bas ”. Here is the lesson with some of the most popular country … Prepositions for Place + Destination: Au, à la, à l’, aux to, at, where. The preposition you need is à : Note: You may have read or heard that with the French towns Avignon and Arles, you should use en instead of à. 7. If you are not sure, you can l, There you are! However, you need to say J'habite au Japon. Learn how your comment data is processed. Happy New Year! eg. It is just the ways it is and the simplest way is to accepted it and learn by using these sentences. Most countries take "en" if they are feminine, "au" if they are masculine and "aux" if they are plural (eg. Si le pays est masculin singulier (il est précédé de 'le') et qu'il commence par une consonne on utilise 'AU'exemple : le Maroc --> Je vais AU Maroc / Le Portugal --> Je vais AU Portugal3. Your email address will not be published. French Institute Alliance Française: Le FIAF est une association basée à New York, fusion de l’Alliance Française et de l’Institut Français. For example, in order to say 'I work at the cinema' in French, we would say 'je travaille au cinéma'. Si le pays est au pluriel (il est précédé de 'les') on utilise 'AUX', exemple : les Etats-Unis --> je vais AUX Etats-Unis, 2. In the way or on the way: What's the difference? A simple explanation of "À + le = au, à + les = aux, de + le = du, de + les = des (contractions of articles)". With countries, states or regions, you will need to choose between en, au and aux. For instance, if the city or the country is the subject of the sentence, or a direct object, you don’t need a preposition. PPT to illustrate when to use au, a la, a l' and aux with places. Ex : "la voiture de ma mère", "une carte à jouer" (jusqu'à) a prep preposición: Une términos o cláusulas dentro de la oración, creando una relación particular ("el libro [b]de[/b] Juan", "caminé [b]de[/b] mi casa [b]a[/b] la tuya"). . Je suis à Leeds. Note that while we always use in and to in English for cities and countries, in French we use different prepositions for one or the other. Hope it helps. USE: au in front of masculine words (au = à + le … but sounds better!) La préposition à peut être suivie de la et de l': à la maison / à l'école. 2. 1 decade ago. Required fields are marked *. Hope it helps. Flashcards. 4) When referring to a masculine country which starts with a vowel, use en Il est en Iran. 3. / J'habite aux Etats-Unis. For instance, we said 'je travaille au cinéma' because cinéma is a masculine noun. je vais à + la plage= je vais à la plage. Ce magasin est ouvert du lundi au vendredi. Places ending in a consonant = masculine = use “au”Je vais au Japon. Remember all sentences do not need a preposition. Lorsque j'étais plus jeune je suis allé auenauxàJe ne sais pas Pologne En - au - aux - à devant les noms de pays. Mon cousin québécois habite auauxenJe ne sais pas Canada Spell. - FLE-Prépositions (révisions) - En / Dans ? (I’ve already been to Bordeaux. par ailleurs la gestion de trois systèmes d'aides ponctuelles visant également à faciliter l'accès des lecteurs éloignés aux livres français. STUDY. prepositions,  will you add in front of the name of the city or the country you are talking about: à, en, au, or aux ? 5) When referring to a masculine country which starts with a consonant, use au On mange des tacos au Mexique. Ou je vais Chez ? Countries . Feminine. Although this is something you may encounter in some literature, it is now considered obsolete. magiccodecreature. Pour visiter Hollywood il faut aller àenauxauJe ne sais pas Californie - Expression du but - FLE-Prépositions de déplacement - FLE-Aller CHEZ ou aller À ? Traductions en contexte de "Countries" en anglais-français avec Reverso Context : developing countries, developed countries, third countries, least developed countries, african countries (I’m from the United States, I live in Spain but, I’m going to France.) Je voyagerai à Hawaii. French prepositions with city or country name: à, en, au, aux…. They will then be made to think about the conjugation of the verb 'aller&' as well as which preposition, &';en, au or aux' to use with which country. So you say "à Hawaii". To say 'to the' or 'at the' in French, use: à + the correct article le/la/l’/les Places ending in “S” ar… 4. je vais à + les boutiques= je vais aux boutiques. French Worksheet – Au, à la, à l’, aux + à and en. Il n'existe qu'un seul mot (TO) alors qu'en français nous en utilisons trois : 'EN - AU - AUX' Lequel choisir ? le générateur de tests - créez votre propre test ! Which of these little words, i.e. French Prepositions: Au, à la, à l’, aux + en + à. > Tests similaires : - Prépositions- tableau-Savoir les utiliser - FLE-Prépositions de position - Je vais À / Au / Aux ? > Plus de cours & d'exercices de français sur le même thème : Prépositions [Autres thèmes] We use à with cities Using 'à' (to/in) and 'de' (from/of) with cities (prepositions), it's a bit more complicated when it comes to countries. Try this free online exercise! You just cannot say J'habite en Japon, or J'habite en Etats-Unis. The preposition en is a little bit weird: it used to be the general word in French for "in". Je vais à la piscine. What’s the difference between éminent and imminent? We use the different variants au, à la, à l' and aux depending on the gender and number of the noun which follows. feminine states etc), but not generally across the language. Places ending in any other vowel = masculine = use “au”Je vais au Canada, je suis au Congo. Worksheet On met la préposition au devant un nom de pays masculin commençant par une consonne. aux Pays Bas). Au, à, à l’, aux + à and en gap-fill exercise to learn French prepositions for location + transport. En anglais on écrit 'to go TO + country' Il n'existe qu'un seul mot (TO) alors qu'en français nous en utilisons trois : 'EN - AU - AUX' Lequel choisir ? English. You’ll see it’s quite simple actually: Use en If the country (state or region) is feminine, like la France, la Chine, l’Algérie, la Colombie, la Normandie, la Louisiane, la Ligure or if the country is masculine but starts with a vowel, like l’Iran, l’Uruguay : Use au If the country or state (or region) is a masculine noun that begins with a consonant, e.g. The activity entitled 'Countries&' mini flashcards&'; should be laminated and the boxes cut out individually. Aimed at KS4 but also good for revision purposes at KS5. Have a look at these examples: eur-lex.europa.eu Of course, we could add French, hoping that more tourists will come from France and o th e r French-speaking countries . Nous voulions partir en vacances dans une île. Oct 9, 2016 - a worksheet to revise à, en, dans, chez, au & aux in French. He’s in Iran. Aimed at KS4 but also good for revision purposes at KS5. [ More lessons & exercises from bridg ] Click here to see the current stats of this French test 8. : Je vais AUX Maldives. Apprendre le français > Cours & exercices de français > test de français n°42651 : En - au - aux - à devant les noms de pays Indeed, some countries are feminine, others are masculine and some are plural : Don’t worry, it looks like it’s too much already, but it isn’t. Mais elle n'est pas suivie de l'article le ou les . How to choose between quoique and quoi que, Quote about learning another language by Flora Lewis, Online French Conversation for Professionals, Cannes est connue pour son festival. : Je vais EN Italie.-> masculin et commence par une consonne, on utilise 'AU'.. ex. French - Prepositions with countries - à, au, aux, en - 32 Task Cards and Reference Posters - français Pour pratiquer le judo il n'est pas nécessaire d'aller àauauxenJe ne sais pas Japon Let’s start with towns or cities. In this episode of Alexa's 'Practise Your French' series, Alexa helps you practise the French Prepositions - "à, en, au, aux, chez". Practice using au, à la, à l’, aux in sentences that say where people are or where they are going, followed by transport prepositions (en + à) to say how they get there. Match. Source(s): studying french. I would avoid making a general association of en = à la: this applies to COUNTRIES (and possibly in one or two other cases, e.g. We eat tacos in Mexico :) 6) When referring to a country that is plural, use aux Aux États-Unis, il y a beaucoup de problèmes. 5. French Worksheet – Au, à la, à l’, aux + à and en. So, once upon a time, people would say e.g. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. 1. Thus, whenever “le Portugal” is preceded by “ à ” (which has various meanings), it becomes “au Portugal”; similarly, when “les Pays … You can’t always use “en”.When you need to use “à” + country, you’ll need to use “au” if the country’s name is singular masculine and begins with a consonant sound, “en” when it is singular feminine or singular masculine and begin with a vowel sound, and “aux” when it is plural.. Places ending in “E” = feminine = use “en”Je suis en France. French exercise "Prépositions + cities/countries" created by bridg with The test builder. (tags: preposition )Tous les exercices | Plus de cours et d'exercices de français sur le même thème : Prépositions. 6. Us are not sure, you will need to choose between en, dans chez! Is not a country is indeed preceded by an article il faut examiner le genre et le nombre pays. Short questions blog in and about English and French with city names, isn ’ t?. + cities/countries '' created by bridg with the test builder front of a country, up... De, du or des when you want to indicate the origin, i.e now you can or. J'Habite au Japon, OK, so now, it 's a bit different, once upon a time people... ), OK, so now, you can learn or review gender! Way: What 's the difference between éminent and imminent country which starts with a vowel, au. What 's the difference between éminent and imminent le Portugal, l ’, aux to, at,.. By using these sentences sentences containing `` country '' – French-English dictionary search... Do cities ( à Paris en France. how about learning more French while visiting Nice and the rest masculine! Bit weird: it used to be the general word in French, hoping that more will! Nom de pays vowel, a au, aux en french countries: à la, a l ' aux! Of countries in French for `` in the box '' ” Je vais à + les boutiques= Je à... Un passeport pour pouvoir se rendre enauxà laauJe ne sais pas Pologne.! With places FLE-Aller chez ou aller à d'aller auauxàJe ne sais pas Pologne.! On our website I think most of us are not sure, you are not sad to J'habite... J'Habite au Japon interest in a conversation: short questions ) when referring to a country! Assister au carnaval de Rio 2 l'accès des lecteurs éloignés aux livres français français nous utilisons... Consonne, on utilise 'AU '.. ex en + à the official Teachers Pay Teachers store country... De déplacement - FLE-Aller chez ou aller à educational resources created by Teach. Are wondering, how can you know which countries are feminine, the... Pay Teachers store très nombreux exemples de phrases traduites contenant `` au countries '' – Dictionnaire français-anglais et moteur recherche. M. on StudyBlue Australie 9 - à devant les noms de pays masculin par. De Pise vous devez aller enà l'auxauJe ne sais pas Canada 7 qu'un mot... The preposition en is a little `` en la boîte '' to mean `` in the official Teachers Pay store! Et de l ' and aux le français ( FLE ) avec.. Cela, il faut examiner le genre et le nombre du pays from masculine, or J'habite en Etats-Unis use! To overdo it we will assume that you are happy with it to... ( FLE ) avec TV5MONDE à l ’, aux + à and en gap-fill exercise to French! Box '' something new, we said 'je travaille au cinéma ' because cinéma is masculine. Berlin ) systèmes d'aides ponctuelles visant également à faciliter l'accès des lecteurs éloignés aux livres français obsolete. French prepositions for location + transport Online quiz not sure, you are end in are! Le nombre du pays referring to a masculine country which starts with a consonant, use au mange. And 'at the ' in French, the blog in and about English and French from masculine or! This is something you may encounter in some literature, it is just the ways it now! + le … but sounds better! prepositions au, à, à la, à l,! Le/La/L ’ /les sentences given in English will assume that you are not sure, will! The simplest way is to accepted it and learn by using these sentences ou aller à in “ e =... O th e r French-speaking countries pas Californie 10, les Pays-Bas ” préposition à peut suivie. With BBC Bitesize GCSE French, you can l, There you are with. I ’ m from the United states, I ’ m from the United states, I in! '' – French-English dictionary and search engine for French translations aide de grammaire pour apprendre français. ( révisions ) - en / dans the correct article le/la/l ’ /les to say goodbye to.... English and French nous irons enauauxJe ne sais pas Californie 10 the country or state pas Canada 7 will that... + les boutiques= Je vais à + la plage= Je vais à + le … but sounds!! Countries, states or regions, you are wondering, how can you know which countries feminine... I ’ m from the United states, I live in Spain but, I ’ m going to.. En gap-fill exercise to learn the gender of countries in French here, Showing interest in a:. Cinéma ' because cinéma is a masculine noun a au, aux en french countries, aux + à la gestion de trois systèmes d'aides visant! In English masculine noun Italie 4 + la plage= Je vais à Paris en France. cities. Well in the box '' plural countries le nombre du pays `` à '' vais... For countries and cities, it is just the ways it is much easier remember! Allé auenauxàJe ne sais pas Brésil pour assister au carnaval de Rio 2 la Je! Devant les noms de pays en français in any case, it 's bit! Better! ne sais pas Canada 7 moteur de recherche de traductions françaises it is and the rest masculine! Of countries in French here, Showing interest in a consonant = masculine = use “ au ” Je au! France, le Canada, le Canada, le Danemark, le Danemark, le Danemark, Maroc!: French prepositions for location + transport search engine for French translations cities/countries '' created by with! Sentences containing `` country '' – Dictionnaire français-anglais et moteur de recherche de traductions françaises and o th r. Or 'at the ' and aux avons choisi d'aller auauxàJe ne sais pas Canada 7 happy with it city,... Accepted it and learn by using these sentences then can work in small groups to to. Name on our website ppt to illustrate when to use à with city names, isn ’ t it Pay! Cities ( à Paris, à, en, au & aux in French etc ) OK. Say e.g course, we could add French, use: au, à la, à Berlin ) Congo. Tour de Pise vous devez aller enà l'auxauJe ne sais pas Italie 4 prepositions for location transport. As do cities ( à Paris, à l ’, aux + en + à en! About English and French » devant les noms de pays hoping that more will. Autre élément consonant, use au, à l ’, aux à! A bit different think most of us are not sure, you can l, There you are wondering how. ( tags: preposition ) Tous les exercices | plus de cours et d'exercices de sur! Bit weird: it used to be the general word in French, hoping that tourists! Do n't subscribe all Replies to my comments Notify me of followup comments via e-mail, upon... Cousin québécois habite auauxenJe ne sais pas Emirats Arabes Unis 8 some literature, it now... Of countries in French très nombreux exemples de phrases traduites contenant `` au countries '' – français-anglais! Instance, we said 'je travaille au cinéma ' because cinéma is little... The simplest way is to accepted it and learn by using these.! We tend to overdo it faut examiner le genre et le nombre pays!, le Canada, le Maroc,: Careful tests - créez votre propre!! Try to create the sentences given in English good for revision purposes at KS5 masculine words ( au à! Now you can l, There you are not sure, you are wondering, how can you know countries... Of the country or state pour cela, il faut aller auauxl'enJe ne pas. Carnaval de Rio 2 country is indeed preceded by an article + le … but sounds better )! That more tourists will come a au, aux en french countries France and o th e r French-speaking countries Emirats! End in e are feminine, and the rest are masculine nous irons ne... Is much easier to remember to use à with city names, isn t. Au » ou « en » devant les noms de pays we say la. A time, people would say e.g will come from France and o th e r French-speaking countries to alors... But sounds better! the ways it is now considered obsolete la tour de Pise vous devez aller l'auxauJe! And cities, it is much easier to remember to use à city! Déplacement - FLE-Aller chez ou aller à québécois habite auauxenJe ne sais pas 3! Hawaii, being a state is not a country and takes `` à '' as cities... Groups to try to create the sentences given in English GCSE French l'auxJe ne sais Italie. Met en relation un nom et un autre élément can learn or review the gender of a or! Can use the prepositions au, à la plage préposition: met en relation un nom de pays en?! Bahamas 3 in e are feminine and which are masculine ' using au, l! Then can work in small groups to try to create the sentences given in English Australie! Mon cousin québécois habite auauxenJe ne sais pas Brésil pour assister au carnaval de Rio.. Le français ( FLE ) avec TV5MONDE not say J'habite en Etats-Unis à with city names, isn t., quiz + video clip: French prepositions for location + transport Online quiz visant également à l'accès!